سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 16374

  بازدید امروز : 3

  بازدید دیروز : 1

تیک

 
 
نویسنده: simin rgs ::: پنج شنبه 84/5/27::: ساعت 5:3 عصر

 سلام دوستان؛

باید خدمتتون عرض کنم که از اونجایی که به قول دوستم دیگه سایتهای فارسی امنیت ندارن!! و اینکه دیر لود می‌شن و مشکلات دیگه ... به همین دلیله که من تو یه سایت دیگه دارم وبلاگ می‌زنم... امیدوارم دیگه آخرین باری باشه که وبلاگم و عوض می‌کنم چون دیگه واقعا کف کردم از کارای تکراری!!! البته قالبش چند روزی کار داره ولی به زودی آمادش می‌کنم

حالا به ادامه مطلب قبل می‌پردازیم ...

قسمت دوم

همگون سازی ساعت سیستم

بصورت معمول میتوان جهت تنظیم ساعت از محدوده Notification با دوبار کلیک کردن روی ساعت استفاده نمود که در کادر Date and Time علاوه بر تنظیم ساعت , تاریخ و محدوده زمان , اکنون میتوانید جهت پیکر بندی سرور ساعت اینترنت (تب Internet Time) نیز از این کادر استفاده نمایید .

پس از انتخاب سرور مورد نظر از لیست سرورهای موجود , ویندوز بصورت مرتب جهت همگون سازی ساعت از طریق اینترنت به این سرور متصل میشود . میتوانید با کلیک روی Update Now ساعت را بصورت دستی نیز همگون سازید .

اکر یک اتصال اینترنت Dail_Up دارید , ویندوز جهت همگون سازی ساعت به اینترنت متصل نخواهد شد , باید در عوض در هر نوبت اینکار را بصورت دستی انجام دهید . در پایان , غالبا همگون سازی از طریق دیوارهای آتش کار نمیکند . اگر کاربر خانگی هستید و از دیوار شخصی استفاده میکنید , شاید بتوانید همگون سازی را انجام دهید .

ترفند : تعدادی از سرورهای ساعت مطمئن تر از سایر سرورهای ساعت میباشند . برای مثال سرور مایکروسافت در مواردی چندین دقیقه جلو یا عقب بوده . برای بهترین نتیجه , از یک سرور ساعت عمومی در محدوده زمانی خود یا از سرور US Naval Observatory استفاده کنید . میتوانید لیست خوبی از سرورهای مطمئن را در آدرس زیر بیابید :

http://www.eecis.ndel.edu/-mills/ntp/servers.htm

*************************************************

قسمت سوم

استفاده از نوار ابزار Quick Launch

نوار Quick Launch یک ابزار بسیار مفید است . این نوار بطور پیش فرض سه شمایل دارد : Inrernet Explorer , Wiindows Media Player , Show Desktop شمایل Show Desktop سریعا رو میزی را بنمایش میگذارد . کلیک نمودن مجدد این شمایل پنجره ها را بازیافت میکند . شما میتوانید شمایل دیگری را به این نوار اضافه نمایید , که ساده ترین راه کشیدن آیکون مورد نظر به نوار ابزار میباشد . پس از ایجاد میانبر میتوانید با آن کار کنید .

ترفند : میتوانید میانبر های موجود از منوی Start را به نوار Quick Launch نیز اضافه کنید . هنگام انجام اینکار , کلید راست ماوس رو نگه دارید و بکشید و با کلیک چپ ماوس یک میانبر برای میانبر مربوطه ایجاد خواهید نمود که در صورت حذف یا انتقال میانبر اولیه , دچار مشکل خواهید شد .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نوار Quick Launch در واقع بر اساس محتویات یک پوشه خاص ویندوز ساخته شده که در پوشه زیر قرار دارد :

C or D:\Documents and Settings\Username\Application Data\Microsoft Internet Explorer\Quick Launch

هر کاربر کامپیوتر میتواند نوار Quick Launch سفارشی سازی خودش را داشته باشد . میتوانید بطور مستقیم با محتویات این پوشه کار کنید .

ترفند : میتوانید نوار Quick Launch را با کشیدن از Taskbar جدا سازید تا بصورت یک پنجره بنمایش گذاشته شود (اول باید مطمئن باشید که نوار Taskbar قفل نمیباشد) سپس نشانگر ماوس را بروی کانال دستیابی نوار قرار داده و آنرا به Desktop بکشید . اگر میخواهید نوار را به وضعیت اولیه بازگردانید , ساده ترین روش این است که نوار را ببندید و مجددا باز کنید .


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لینک دوستان

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

بایگانی

 

اشتراک