سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 16363

  بازدید امروز : 2

  بازدید دیروز : 1

تیک

 
 
نویسنده: simin rgs ::: دوشنبه 84/6/14::: ساعت 2:10 عصر

این مطلب رو به سفارش دوستم راحله جان نوشتم. امیدوارم خوشت بیاد و به درد شما هم بخوره!

......

ویندوز XP این امکان را به شما میدهد که بدون نصب هر گونه برنامه خارجی بتوانید از امکانات نوشتاری فارسی برخوردار شوید و بعد از انجام تنظیمات میتوانید در بسیاری از برنامه ها مخصوصاً بسته Office 2000 و XP از این نعمت برخوردار شوید:

فرض میکنیم شما از منوهای پیش فرض XP استفاده میکنید:

1-      از منوی Start نماد Control Panel را انتخاب کنید
2- حالا در پنجره باز شده
Date, Time, Language, and Regional options را انتخاب کنید
3-
Add Other Languages را انتخاب کنید


( اگر از ظاهر Classic ویندوز XP استفاده میکنید باید ابتدا Start>Settings>Control Panel و سپس Regional and Language Options و یا  add other languagesرا انتخاب کنید)

 

 

4- در پنجره باز شده گزینهInstall files for complex script and right-to-left languages( including Thai) و Install files for East Asian languages را چک بزنید.

 

 

5- دکمه Apply را که حالا فعال شده را بزنید. یک اعلان مانند شکل زیر ظاهر میشود، پس از زدن کلید OK و در صورت موجود بودن CD ویندوز XP در درایو فایلهای مورد نیاز به سیستم شما کپی میشوند.

 

 

اگر اعلانی مبنی بر Restart کردن سیستم ظاهر شد آن را Ok کنید.

6- پس از پایان Restart شدن کامپیوتر، دوباره به Control Panel ، Date, Time, Language, and Regional options و در برگه Languages بر روی دکمه Details کلیک کنید.

پنجره‌ای مانند زیر ظاهر می‌شود ؛

 

 

7- در پنچره جدید در قسمت installed Services دکمه Add را بزنید و در قسمت Input Language فارسی را انتخاب کنید و Ok کنید.
در قسمت Default input languages ،  English (United States) – USرا انتخاب کنید تا به طور پیش فرض زبان کامپیوتر شما انگلیسی باشد. در قسمت می‌توانید Farsi‌ را نیز انتخاب کنید در ای صورت زبان پیش فرض شما فارسی می‌باشد.

نکات زیر را به خاطر بسپارید

·         جهت تغییر زبان از کلیدهای Alt+Shift استفاده کنید

·         برای تغییر جهت نوشتن راست به چپ از Ctrl+Shift سمت راست صفحه کلید و برای چپ به راست از Ctrl+Shift سمت چپ صفحه کلید استفاده کنید

در استاندارد یونیکد برای نوشتن حرف ( پ ) بجای کلید"~" باید از "\" استفاده کنید و برای نوشتن "ژ" باید از ترکیب Shift+C استفاده کنید.

*برای رفع مشکل ی در ویندوز XP از کلیدهای Shift + V استفاده کنید*

 


 
نویسنده: simin rgs ::: سه شنبه 84/6/8::: ساعت 2:59 عصر

به یاد داشته باشید که تغییرات نادرست در Registry میتواند نتایج غیر قابل پیش بینی داشته باشد لذا پیشنهاد میشود قبل از هر گونه تغییر در Registry از آن یک کپی پشتیبان تهیه کنید

نکته:
1- به بزرگ و یا کوچک بودن اسم فایلها توجه کنید.
2- در صورت نبودن فایل و یا پوشه ای، آنرا خودتان درست نمایید.

رجیستری ویندوز:
رجیستری از دو فایل با نامهای
USER.DAT و SYSTEM.DAT تشکیل شده است. البته اگر شما عضو یک شبکه هستید، فایل دیگری تحت عنوان CONFIG.POL نیز وجود دارد. همه این 3 فایل، از نوع Hidden, System, ReadOnly
هستند و در شاخه اصلی ویندوز قرار دارند.

فایل
USER.DAT چیست ؟
این فایل برای ذخیره کردن اطلاعات
User به کار می رود. هر زمان که شما از ویندوز خود خارج می شوید، سیستم به طور اتوماتیک یک نسخه پشتیبان از این فایل تهیه می کند. این فایل نیز، از نوع Hidden, System, ReadOnly و نام آن USER.DA0 می باشد. اگر به هر نحوی فایل USER.DAT خراب و یا پاک شود، سیستم از این فایل استفاده می کند.

فایل
SYSTEM.DAT چیست ؟
از این فایل برای نگهداری اطلاعات مربوط به سیستم استفاده می شود. هر زمان که شما از ویندوز خود خارج می شوید، سیستم به طور اتوماتیک یک نسخه پشتیبان از این فایل تهیه می کند. این فایل نیز، از نوع
Hidden, System, ReadOnly و نام آن SYSTEM.DA0 می باشد. اگر به هر نحوی فایل SYSTEM.DAT خراب و یا پاک شود، سیستم از این فایل استفاده می کند. نکته ای که در اینجا باید بدان اشاره شود، این است که در پارتیشن بوت شما، یک نوع دیگر از فایل SYSTEM.DAT تحت عنوان SYSTEM.1ST وجود دارد. این همان فایل رجیستری اولیه ساخته شده در حین نصب ویندوز است. اگر به هر دلیلی، هر 2 فایل SYSTEM.DAT و SYSTEM.DA0 خراب و یا پاک شود، ویندوز از این فایل استفاده می کند.

فایل
CONFIG.POL چیست ؟
این فایل، پارامترهای انتخاب شده در برنامه
System Policy Editor را در بر می گیرد.

تفاوت عمده ذخیره سازی داده ها در رجیستری:
باید توجه داشته باشید که تفاوت عمده ای میان ذخیره سازی اطلاعات در ویندوزهای 95/98/
ME و ویندوزهای 2000/XP وجود دارد. در ویندوزهای 95/98/ME همان طور که گفته شد، رجیستری در دو فایل SYSTEM.DAT و USER.DAT ذخیره می شود. در حالی که در ویندوزهای 2000/XP، اطلاعات رجیستری در مجموعه ای از فایل های Hive (فایلهای کندویی*) ذخیره می شوند.

فایلهای
Hive چه فایل هایی هستند ؟
به بخشی از رجیستری که بر روی هارد ذخیره می شود و به صورت یک فایل می باشد، فایل
Hive می گویند. در واقع می توان ساختار درختی رجیستری را به تعدادی کندو (همانند کندوهای زنبور عسل) تقسیم کرد. یک کندو در واقع بدنه ای گسسته از کلیدها، زیر کلیدها و اطلاعاتی هستند که در بالاترین سطح رجیستری در کنار یکدیگر دسته بندی می شوند. یک Hive از طریق یک فایل log. پشتیبانی می شود. به طور پیش فرض اکثر فایلهای Hive (نظیر Defualt، Security، Sam و System) در مسیر SystemRoot%\System32\Config% ذخیره می شوند. برای مشاهده کلیه فایلهای Hive، می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\hivelist

نحوه ویرایش کردن :
Registry
برخلاف فایلهای
INI و فایلهایی نظیر CONFIG.SYS, AUTOEXEC.BAT که از نوع متنی بودند و شما می توانستید بحتی آنها را باز کرده و مشغول به خواندن آنها شوید، فایلهای رجیستری به صورت دودویی (صفر و یک) هستند و به همین دلیل است که شما دیگر نمی توانید این فایلها را با یک نرم افزار تایپ معمولی مثل Notepad بخوانید و یا آنها را تغییر دهید. خوشبختانه، مایکروسافت برای حل این مشکل، یک نرم افزار جانبی تحت عنوان Registry Editor در ویندوز قرار داده است که ویرایش کردن فایلهای Registry را بسیار آسان می کند. (برای یک بار هم که شده، مایکروسافت عقلشو به کار انداخته !!!). برای اجرای این فایل می بایست از منوی استارت، گزینه Run را انتخاب کرده (و یا دو کلید Windows+R را فشار دهید)، سپس عبارت regedit را تایپ نموده و در نهایت کلید Enter را بزنید.

چگونه یک نسخه پشتیبان از رجیستری تهیه کنیم ؟
برای اینکه از رجیستری خود
Backup بگیرید، می بایست پس از اجرا نمودن نرم افزار Registry Editor، گزینه Export را از منوی File انتخاب کنید. اگر که با رجیستری کار کردید و دیدید که اشتباها یک فایل را پاک کرده و یا نام آنرا تغییر دادید، می توانید بر روی فایل ایجاد شده (همان فایلی را که از طریق فرمان Export ذخیره کردید)، دوبار کلیک کنید و به سوالی که از شما می پرسد، جواب Yes دهید. دقت داشته باشید که پسوند فایلهای رجیستری، REG می باشد.

ذخیره و بازیابی رجیستری در ویندوز
XP چگونه است ؟
در ویندوز
XP، برای تهیه نسخه پشتیبان از فایلها، برنامه خاصی به نام Backup وجود دارد. برای اجرای این برنامه می توانید از دستور زیر استفاده نمایید:8
برای حالتی است که شما از منوی استارت
Classic در ویندوز XP استفاده می کنید.
Start > Programs > Accessories > System Tools > Backup
برای حالتی است که شما از منوی استارت
New در ویندوز XP استفاده می کنید.
Start > All Programs > Accessories > System Tools > Backup
پس از اجرای نرم افزار، ویزارد آن ظاهر می شود. صفحه اول به شما خوش آمدگویی می کند. پس بر روی دکمه
Next کلیک کنید تا به صفحه بعدی بروید.

?
What do you want to do
برای تهیه نسخه پشتیبان
Back up files and settings
برای بازیابی فایلها
Restore files and settings
گزینه اول را انتخاب کرده و بر روی دکمه
Next کلیک نمایید.

?
What do you want to back up
با انتخاب کردن این گزینه، کلیه محتویات پوشه های
My Documents و Favorites، تنظیمات Desktop و کوکی های شما ذخیره می شوند.
My documents and settings
این گزینه موارد گزینه قبل را برای یک کاربر خاص انجام می دهد.
Everyone"s documents and settings
این گزینه کلیه اطلاعات و داده های حیاتی کامپیوتر شما را ذخیره می کند و یک دیسکت سیستم نیز تولید می نماید تا هنگام خرابی کامپیوتر، بتوانید کامپیوتر خود را با این دیسکت راه اندازی کنید.
All information on this computer
این گزینه امکان انتخاب فایلهایی را که می خواهید از آنها نسخه پشتیبان تهیه نمایید، نشان می دهد.
Let me choose what to back up
گزینه چهارم را انتخاب کنید و بر روی دکمه
Next کلیک نمایید.

در قسمت سمت چپ، گزینه
Desktop > My Computer > System State را انتخاب کنید. همان طور که مشاهده می کنید، این گزینه شامل فایلهای Registry و COM+ Class Registration Database و Boot Files (فایلهای راه انداز سیستم) می باشد. پس از انتخاب کردن این گزینه، بر روی دکمه Next کلیک کنید.

در این صفحه نام فایل خود را در قسمت
Type a name for this backup و محل مورد نظر را در قسمت Choose a place to save your backup انتخاب کنید. پس از اتمام کار، بر روی دکمه Next کلیک کنید.

بقیه مراحل کار مهم نمی باشند و بستگی به این دارد که شما چه می خواهید. اگر هم ناوارد هستید و نمی دانید که چه بکنید، می توانید فقط بر روی دکمه
Next کلیک کنید. (برای اینکه گزینه ها، به بهترین صورت انتخاب شده اند!)

برای بازیابی فایلها، کافیست بر روی فایل ساخته شده دو بار کلیک کنید و مراحل تکمیل کار را طی نمایید.

منتظر ادامه مطلب باشید....

منبع : IRITN


 
نویسنده: simin rgs ::: پنج شنبه 84/6/3::: ساعت 1:34 عصر

فایلها واحد اساسی سازماندهی در کامپیوتر میباشند . برنامه ها مجموعه ای از فایلها میباشند که با هم و با فایلهای ویندوز کار میکنند . بنابراین تعجبی ندارد که ویندوز یکسری ویژگی های عالی را جهت کار با فایلها فراهم کرده . مهمترین ویژگی , سازماندهی فایلها از طریق پوشه ها میباشد . این بخش طی 4 درس ترفندهایی در مورد کار با فایلها و پوشه ها را آموزش خواهم داد .

************************

استفاده از پوشه های فشرده سازی شده (Zipped)

ویندوز ایکس پی فشرده سازی بصورت توکار دارد که اجازه میدهد تا بتوانید اندازه فایلها و پوشه ها را کاهش دهید . فشرده سازی از یک قالب بندی Zip استاندارد میشود . در واقع ویندوز از یک ویرایش خاص WinZip 7 استفاده میکند , فایلها فشرده سازی شده در ویندوز ایکس پی را میتوانید با اکثر برنامه های فشرده سازی از حالت فشرده سازی خارج سازید .

نکته : دومین شکل از فشرده سازی را NTFS Compression می نامیم که تنها برای بخشهای قالب بندی شده ( (Format با NTFS استفاده میشود . این شکل فشرده سازی اجازه میدهد تا کل بخش را بطور همزمان فشرده سازی نمایید .

جهت فشرده سازی فایل یا پوشه روی آن راست کلیک کرده و Send To > Compression (Zipped) Folder را برگزینید . بطور همزمان با انتخاب تعدادی فایل و پوشه نیز میتوانید این کار را انجام دهید .

یک کپی از شی فشرده سازی شده در مکان اولیه قرار میگیرد . پوشه های فشرده سازی شده بوسیله یک شمایل پوشه با علامت زیپ قابل شناسایی است که این فایلها پسوند .zip نیز دارند .

پس از ایجاد یک پوشه فشرده سازی شده , میتوانید فایلها را به این پوشه بکشید . در اکثر موارد این پوشه ها مانند پوشه های معمولی بکار گرفته میشوند .

میتوانید کل یک پوشه فشرده سازی شده را با راست کلیک کردن روی این پوشه و با انتخاب Extract All بطور همزمان از حالت فشرده سازی خارج سازید . در اینصورت یک ویزارد ظاهر میشود و بصورت گام به گام فرایند استخراج پوشه را در اختیارتان میگذارد .

************************

تنظیم گزینه های پوشه

شما میتوانید بسیاری از ویژگی های اکسپلرر را در کادر مکالمه Folder Option سفارشی سازید . این کادر در Control Panel و در منوی Tools > Folder Option واقع در پنجره اکسپلرر قرار قرار دارد .

((( به علت اینکه اکثر شما دوستان از این کادر استفاده کرده اید و با گزینه ها , بخش ها و تب های موجود در آن آشنا هستید , من تنها به یک بخش موجود در این کادر واقع در تب General اشاره میکنم و بعد از اون یه ترفند که واقعا مفید هست رو به شما آموزش میدم . )))

* Browse Folder - هنگامیکه که یک پوشه را دوبار کلیک میکنید , پوشه باز شده و محتویات آن در همان پنجره که در حال استفاده از آن میباشید بنمایش گذاشته میشود . جهت بازنمودن یک پنجره جدید برای هر پوشه ای که باز میکنید , گزینه Open each Folder in Its Own Windows را برگزینید .

نکته : در رابطه با استفاده از این گزینه با دقت , عمل کنید زیرا پس از مدتی میتوانید یک صفحه نمایش پر از پنجره های گوناگون داشته باشید .

ترفند : بهتر است اجازه دهید تا اکسپلرر پوشه های جدید را در همان پنجره باز کند تا Desktop پر نشود . * اما اگر میخواهید یک پوشه را در یک پنجره جدید باز کنید (بدون تغییر گزینه های موجود در کادر مکالمه Folder Option ) میتوانید با پایین نگه داشتن کلید CTRL همزمان با دوبار کلیک کردن پوشه اینکار را انجام دهید .

**************************

استفاده از لیست آیکون های پیش فرض در ویندوز (حرفه ای)

شما میتوانید آیکون استفاده شده برای فایلها و پوشه ها را تغییر دهید (این را در مورد فایل ها در نظر داشته باشید که تنها فایل های میانبر شده قادر به تغییر آیکون خود هستند .) برای این کار ابتدا به Properties فایل یا پوشه ای که میخواهید آیکون آنرا تغییر دهید بروید و برای انجام اینکار دکمه Change Icon را کلیک کنید .

بطور پیش فرض , آیکون های نمایش داده شده در یک فایل با نام shell32 واقع در پوشه \%SystemRoot%\System32 قرار دارند . کلیک نمودن دکمه Browse اجازه میدهد تا بتوانید سایر فایل های آیکون را جهت استفاده پیدا کنید , انواع فایلهایی که میتوانید از آنها استفاده کنید در زیر لیست شده اند :

- \%SystemRoot%\System32\Pifmgr.dll 40 آیکون را ارائه میدهد که معمولا در ویندوز از آنها استفاده نمیشود .

- \%SystemRoot%\System32\microns.dll 100 آیکون ارائه میدهد که بسیاری از آنها برای برنامه های کاربردی غیر ویندوز استفاده میشود .

- \%SystemRoot%\System32\Program.exe 40 آیکون خاص را ارائه میکند .

نکته : هرگونه فایل بروی سیستم تان که پسوند .ico دارد حداقل یک آیکون را در بر دارد و هرگونخ فایل اجرایی (.exe ) میتواند آیکون استفاده شده برای فایل را در بر داشته باشد .

مطلب بعد در مورد Registry هست


 
نویسنده: simin rgs ::: پنج شنبه 84/5/27::: ساعت 5:3 عصر

 سلام دوستان؛

باید خدمتتون عرض کنم که از اونجایی که به قول دوستم دیگه سایتهای فارسی امنیت ندارن!! و اینکه دیر لود می‌شن و مشکلات دیگه ... به همین دلیله که من تو یه سایت دیگه دارم وبلاگ می‌زنم... امیدوارم دیگه آخرین باری باشه که وبلاگم و عوض می‌کنم چون دیگه واقعا کف کردم از کارای تکراری!!! البته قالبش چند روزی کار داره ولی به زودی آمادش می‌کنم

حالا به ادامه مطلب قبل می‌پردازیم ...

قسمت دوم

همگون سازی ساعت سیستم

بصورت معمول میتوان جهت تنظیم ساعت از محدوده Notification با دوبار کلیک کردن روی ساعت استفاده نمود که در کادر Date and Time علاوه بر تنظیم ساعت , تاریخ و محدوده زمان , اکنون میتوانید جهت پیکر بندی سرور ساعت اینترنت (تب Internet Time) نیز از این کادر استفاده نمایید .

پس از انتخاب سرور مورد نظر از لیست سرورهای موجود , ویندوز بصورت مرتب جهت همگون سازی ساعت از طریق اینترنت به این سرور متصل میشود . میتوانید با کلیک روی Update Now ساعت را بصورت دستی نیز همگون سازید .

اکر یک اتصال اینترنت Dail_Up دارید , ویندوز جهت همگون سازی ساعت به اینترنت متصل نخواهد شد , باید در عوض در هر نوبت اینکار را بصورت دستی انجام دهید . در پایان , غالبا همگون سازی از طریق دیوارهای آتش کار نمیکند . اگر کاربر خانگی هستید و از دیوار شخصی استفاده میکنید , شاید بتوانید همگون سازی را انجام دهید .

ترفند : تعدادی از سرورهای ساعت مطمئن تر از سایر سرورهای ساعت میباشند . برای مثال سرور مایکروسافت در مواردی چندین دقیقه جلو یا عقب بوده . برای بهترین نتیجه , از یک سرور ساعت عمومی در محدوده زمانی خود یا از سرور US Naval Observatory استفاده کنید . میتوانید لیست خوبی از سرورهای مطمئن را در آدرس زیر بیابید :

http://www.eecis.ndel.edu/-mills/ntp/servers.htm

*************************************************

قسمت سوم

استفاده از نوار ابزار Quick Launch

نوار Quick Launch یک ابزار بسیار مفید است . این نوار بطور پیش فرض سه شمایل دارد : Inrernet Explorer , Wiindows Media Player , Show Desktop شمایل Show Desktop سریعا رو میزی را بنمایش میگذارد . کلیک نمودن مجدد این شمایل پنجره ها را بازیافت میکند . شما میتوانید شمایل دیگری را به این نوار اضافه نمایید , که ساده ترین راه کشیدن آیکون مورد نظر به نوار ابزار میباشد . پس از ایجاد میانبر میتوانید با آن کار کنید .

ترفند : میتوانید میانبر های موجود از منوی Start را به نوار Quick Launch نیز اضافه کنید . هنگام انجام اینکار , کلید راست ماوس رو نگه دارید و بکشید و با کلیک چپ ماوس یک میانبر برای میانبر مربوطه ایجاد خواهید نمود که در صورت حذف یا انتقال میانبر اولیه , دچار مشکل خواهید شد .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نوار Quick Launch در واقع بر اساس محتویات یک پوشه خاص ویندوز ساخته شده که در پوشه زیر قرار دارد :

C or D:\Documents and Settings\Username\Application Data\Microsoft Internet Explorer\Quick Launch

هر کاربر کامپیوتر میتواند نوار Quick Launch سفارشی سازی خودش را داشته باشد . میتوانید بطور مستقیم با محتویات این پوشه کار کنید .

ترفند : میتوانید نوار Quick Launch را با کشیدن از Taskbar جدا سازید تا بصورت یک پنجره بنمایش گذاشته شود (اول باید مطمئن باشید که نوار Taskbar قفل نمیباشد) سپس نشانگر ماوس را بروی کانال دستیابی نوار قرار داده و آنرا به Desktop بکشید . اگر میخواهید نوار را به وضعیت اولیه بازگردانید , ساده ترین روش این است که نوار را ببندید و مجددا باز کنید .


 
نویسنده: simin rgs ::: پنج شنبه 84/5/20::: ساعت 8:38 عصر

قسمت اول

پاکسازی لیست Run

فرمان Run از منوی Start یک کادر مکالمه را باز میکند که میتوانید در مسیر خود را در آن وارد کنید و یا از ویژگی Browse استفاده نمایید . اقلام وارد شده در یک لیست پایین افتادنی قرار میگیرند که در مواردی احتمالا باید از لیست پاک شوند . اینکار توسط Registry ویندوز صورت میگیرد (اگر به Registry ویندوز آشنایی ندارید من در بخش 3 به آموزش Registry ویندوز و ترفندهای مربوط به آن میپردازم)

1- فرمان Run را از منوی Start را اجرا کرده و دستور regedit.exe را تایپ و سپس OK را کلیک کنید .

2- در Registry Editor به ورودی زیر بروید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Maicrosoft\Windows\Current Version\Explorer\RunMRU

3- سابقه Run بعنوان یک سری مقدار در RunMRU ذخیره شده است که از a تا z میباشد . ورودی مورد نظرتان را انتخاب و با زدن Enter آنرا حذف نمایید .

4- دکمه Yes را جهت تایید عملیات حذف کلیک نمایید .

5- روی مقدار MRUList دو بار کلیک کنید .

6- در فیلد داده Value , حرف مربوط به مقدار حذف شده در مرحله 3 را حذف و OK را کلیک کنید .

7- Registry Editor را ببندید .

ترفند : مایکروسافت تعداد زیادی از برنامه خدماتی با نام Power Toys را ایجاد کرده که بصورت رایگان میتوانید آنرا از آدرس وب زیر دریافت نمایید :

http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/default.mspx

یکی از برنامه های خدماتی موجود در این بسته با نام Tweak UI میباشد که ویژگی خاص پاکسازی Run را بصورت های مختلف دارد .

ادامه دارد.....


 
نویسنده: simin rgs ::: پنج شنبه 84/5/20::: ساعت 8:15 عصر

شاید تا به حال به فکر یافتن راهی بوده اید که کامپیوتر خود را راحت تر از آنچه متداول است در حالت Lock قرار دهید. این کار بسیار ساده است و با طی کردن مراحل زیر شما میتوانید یک Icon به صفحه نمایش یا Quick Launch اضافه کنید که با یک ضربه ماوس بر روی آن سیستم شما در حالت Lock قرار میگیرد.

1- بر روی صفحه نمایش خود Right-Click کنید و از Shortcut، New را انتخاب کنید

2- در پنجرهای که ظاهر شده در قسمت Type the location of the item فرمان زیر را بنویسید:

rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

Next-3 را بزنید و نام Shortcut را وارد کنید و کلید Finish را بزنید.
جهت راحتی بیشتر پیشنهاد میشود که میانبر(
Shortcut) ایجاد شده را با ماوس به یک قسمت از فضای خالی Quick Launch بکشید تا از این پس در هنگام نیاز با زدن یک کلید دستگاه شما در حالت Lock قرار گیرد.

نمایش شماره ساخت ویندوز بر روی Desktop

با اعمال یک تغییر کوچک در Registry ویندوز 2000 و XP بر روی قسمت پایین سمت راست صفحه نمایش شماره ساخت ویندوز به نمایش در میآید:

1- Run را از منوی Start انتخاب کنید
2- بنویسید
regedit و OK را بزنید
3- به
HKEY_CURRENT_USER\CONTROL PANEL\DESKTOP بروید
4- در قسمت سمت راست صفحه بر روی
PaintDesktopVersion دوبار Click کنید
5- مقدار
Hexadecimal را برابر 1 قرار دهید و پنجره را ببندید
6-
Log off کنید و مجددا وارد سیستم بشوید

در ویندوز XP علاوه بر شماره ساخت شماره Service Pack نصب شده بر روی سیستم هم نمایش داده میشود.

itbuzzer.com منبع


 
نویسنده: simin rgs ::: جمعه 84/5/14::: ساعت 8:55 عصر

قبل از شروع توجه داشته باشید که تغییرات زیر مختص ویندوز XP با منوی پیش فرض است و چنانچه منوی خود را به حالت Classic تغییر داده اید حتما باید دوباره به حالت پیش فرض باز گردید تا بتوانید از نتیجه موارد مطرح شده در زیر استفاده کنید.
با پشتیبانی ویندوز 2000 و
XP از امکانات فارسی بخصوص در زمینه نوشتن متن فارسی با Unicode کمتر شاهد عرضه ویندوزهای دست کاری شده هستیم و همه از همین نسخه های نسبتا سالم ( کاری به Crack شدنشون نداشته باشیم!) استفاده میکنند.
اگر شما امکان فارسی نویسی ویندوز
XP را فعال کرده باشید میتواید به راحتی خیلی از شمایلها و اعلانها ویندوز را به فارسی تبدیل کنید.
بسیاری از شمایلها به راحتی با انتخاب آنها و زدن کلید
F2 و نوشتن یک متن فارسی درون آن به فارسی تبدیل میشوند مانند : My Computer، My Documents، My Network Places

برای تغییر این مقادیر از Registry هم میتوان استفاده کرد که راه پیچیده تری است ولی گزینه مناسبی برای برنامه نویسان است و همچنین این امکان را برای شما فراهم میکند تا تغییرات را در یک فایل قرار دهید و با اجرای آن تمام تغییرات به یکباره به سیستم اعمال شود.
تغییر بعضی از شمایلها نظیر
Recycle Bin و گزینه های موجود در Start Menu به این راحتی نیست و باید حتماً از Registry این کار انجام شود:

...Run

1- regedit را در خط فرمان اجرا کنید (Start>Run)
2- کلید زیر را از
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID پیدا کنید:

{2559a1f3-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}

3- مقدار LocalizedString را به یک مقدار فارسی مثلاً اجرا... تغییر دهید
4- حالا برای اینکه وقتی با نشانگر ماوس بر روی گزینه اجرا در منوی Start میروید یک متن توضیحی نمایش داده شود مقدار InfoTip را به یک مقدار قارسی قرار دهید:

5- Rgistry Editor را ببندید و نتیجه را مشاهده کنید. اگر تغییری انجام نشده بود یک بار Log off و Login کنید

Serarch

1- regedit را در خط فرمان اجرا کنید (Start>Run)
2- کلید زیر را از
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID پیدا کنید:

{2559a1f0-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}

مراحل 3، 4 و 5 را در مرحله ...Run با تغییر متن عیناً تکرار کنید. میتوانید برای انتخاب متن از شکل بالای صفحه کمک بگیرید

Help and Support

1- regedit را در خط فرمان اجرا کنید (Start>Run)
2- کلید زیر را از
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID پیدا کنید:

{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}

حالا که با تغییر دادن منو به فارسی تا حدی آشنا شدید میتوانید از جدول زیر استفاده کنید تا گزینه های دیگری را هم به فارسی تبدیل کنید:

My Network Places

{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}

My Computer

{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

Recycle Bin

{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}

Printers and Faxes

{2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}

Internet Explorer

{2559a1f4-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}

Briefcase

{85BBD920-42A0-1069-A2E4-08002B30309D}

Admin Tools

{D20EA4E1-3957-11d2-A40B-0C5020524153}


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لینک دوستان

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

بایگانی

 

اشتراک